Hoppa till huvudinnehållet Hoppa till huvudmeny Hoppa till vänstermeny

Felanmälan

Ibland uppstår det problem, och då löser vi det. Om du upptäcker ett fel i lägenheten eller huset du bor i ska du göra en felanmälan, så åtgärdar vi det.

Gör en felanmälan

Enklaste sättet att felanmäla är genom att använda Eidar appen eller genom att logga in på Mina sidor. Vill du hellre prata med oss når du oss på 0520-87700 under våra telefontider.  

Observera att om felet beror på onormalt slitage/handhavande fel kommer Eidar att debitera kostnaden för utfört arbete på din nästa hyresavi. Tänk på att du som hyresgäst bland annat ansvarar för att byta glödlampor och rensa ditt avlopp. Det är även du som städar, skottar och sandar din balkong, uteplats och parkeringsplats.

Akut felanmälan

Vid akuta fel under kvällar och helger, till exempel vid hissproblem eller om du tappat din nyckel, ring Jouren på 0520-87799.

Kan du åtgärda felet själv?

Vissa enklare fel, såsom stopp i golvbrunnen, diskhon eller byte av lampa behöver du inte felanmäla, utan det fixar du själv. Här har vi samlat filmer som visar hur du kan lösa några enklare fel i lägenheten.