Kundservice
På Mina sidor har du möjlighet att kontakta oss dygnet runt och göra ärenden som till exempel att anmäla intresse för lägenheter, göra en felanmälan eller störningsanmälan. Vill du hellre ringa oss eller besöka oss är du varmt välkommen. Ring 0520-877 00 eller besök oss på Eidar Center, Lantmannavägen 92 måndag - torsdag 8-16.30 och fredag 8-13. Tänk på att kommer vi alltid kommer be dig legitimera dig, via BankID i telefonen eller med legitimation på plats.
Missa inte
Kontakta oss
Mina sidor - För att få snabb personlig service, gör dina ärenden eller ställa frågor till oss via Mina sidor.
Telefon- och öppettider - Du når du oss på 0520-877 00 under vår telefontid. Du är även välkommen att besöka oss.
Måndag - torsdag: 8-16.30
Fredag: 8-13
Besöksadress: Eidar Center, Lantmannavägen 92, Trollhättan
Vi behöver veta att du är du och därför kommer vi alltid be dig legitimera dig, via BankID i telefonen eller med legitimation på plats.
Akuta fel /jour
Kontakta jouren när det gäller akuta fel som upplåsning, hissproblem och störningar. Det är larmcentralen SOS som svarar, och de kontaktar sedan de olika firmor eller vaktbolag som vi har avtal med, beroende på ärendet. Det är viktigt att jouren bara används till akuta fel.
Du som hyresgäst kan behöva betala kostnaden för jourens jobb. Detta gäller exempelvis vid:
- stopp i avlopp som är orsakats av dig som hyresgäst
- kall lägenhet där innertemperaturen efter mätning visar sig över gränsvärdet
- strömlös lägenhet där du inte först kontrollerat och bytt eventuella säkringar själv
- lås som behöver öppnas efter att du som hyresgäst låst dig ute
Vid fel som inte är akuta gör du en felanmälan på Mina Sidor eller kontaktar oss under telefontid för att få hjälp.
E-post
E-post - Du kan skicka e-post till kundservice@eidar.se. Om du är registrerad hos oss och har frågor som gäller ditt sökande, avtal, boende eller andra frågor kopplade till dig som person eller din bostad så ska du skapa en fråga på Mina sidor.
Om du har en fråga till en enskild person som arbetar på Eidar så är våra e-postadresser: förnamn.efternamn@eidar.se
Vanliga frågor och svar
I en lägenhet uppstår alltid ett visst slitage, vilket är helt normalt i ett hem. Om det sker olyckshändelser i hemmet eller om någon är vårdslös så att slitaget blir större än det som räknas som normalt, är du som hyresgäst skyldig att betala Eidar för att återställa lägenheten till ursprungligt skick när du flyttar. Som hyresgäst har du ett ansvar och en skyldighet att anmäla skador till Eidar så fort de uppstår.
Självklart, om det inte sker alltför ofta. Meddela gärna dina grannar i god tid innan du ska ha fest och visa hänsyn till de övriga hyresgästerna. Tänk på att om du är för högljudd så kan störningsjouren kallas in, och då kan du få betala för det. Upprepade störningar leder dessutom till vräkning.