Eidar är nominerade till Kundkristallen på fastighetsgalan Benchmark Event
Eidar Trollhättans Bostadsbolag har de senaste åren satsat på att förbättra sin kundservice. Detta arbete visar nu resultat. I årets Benchmark Event nomineras Eidar i kategorin för "största lyft av serviceindex för bostäder". Serviceindex är en mått på hur väl hyresgästerna trivs hos en fastighetsvärd och Benchmark Event är en årlig fastighetsgala som arrangeras av Aktiv Bo, ett kunskapsföretag inom fastighetsbranschen.
På Benchmark Event delas priset Kundkristallen ut till privata och kommunala fastighetsföretag som gjort den största förbättringen av sin service, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorier inom service, produkt och varumärke. För att bli nominerad ska man vara ett stort eller medelstort fastighetsbolag som under 2023 har genomfört kundundersökningar tillsammans med Aktiv Bo.
Eidar använder Aktiv Bo för att genomföra årliga kundundersökningar. Dessa skickas digitalt till samtliga hyresgäster och resultatet av undersökningen är en viktig faktor när bolaget gör planer för kommande satsningar och arbeten.
– Det är oerhört viktigt för oss på Eidar att få reda på vad våra hyresgäster tycker om vår service och hur det är att bo hos oss. Därför uppmanar jag alla hyresgäster att göra sin röst hörd och svara på undersökningen när den kommer till dem. Det är ett sätt att nyttja sitt boinflytande, säger Eidars vd Sanny Mattelin.
I Kundkristallen är det ingen jury eller kommitté som avgör vilka som ska nomineras, utan det är helt baserat på hyresgästernas omdömen i Aktiv Bos hyresgästundersökning. Detta gör att Kundkristallerna som delas ut på Benchmark Event är så prestigefyllda och åtråvärda i fastighetsbranschen. Serviceindex är en sammanräkning av en mängd olika frågor inom kategorierna: Ta kunden på allvar, Trygghet, Rent och snyggt samt Hjälp när det behövs.
– Det här är fantastiskt roligt och en bekräftelse på att vi arbetar på rätt sätt. Vi har de senaste åren gjort stora satsningar på att förbättra vår service. Vi har skapat en ny kundserviceavdelning, infört ett nytt system för felanmälningar, gjort omfattande trygghetsskapande insatser, utvecklat vår hyresgästkommunikation, förbättrat sopsorteringsmöjligheter och mycket, mycket annat. Detta är verkligen resultatet av en gemensam kraftsamling, Jag är oerhört stolt och tacksam för alla fina insatser av Eidars medarbetare som gjort denna nominering möjlig, säger Eidars vd Sanny Mattelin.
Publicerad 2024-01-23