Hoppa till huvudinnehållet Hoppa till huvudmeny
Eidars nya Kundservice lanseras 13 februari

Eidars nya kundservice ”En väg in” ska förbättra boupplevelsen

Den 13 februari lanserar Eidar den nya kundservicen ”En väg in”. Målet är att En väg in ska förbättra servicen och underlätta för er som är hyresgäster och bostadssökande att få hjälp med era ärenden och svar på era frågor – vilket i slutändan ska bidra till en bättre boupplevelse.

För att göra det lättare för hyresgäster och bostadssökande att få svar på frågor och hjälp med ärenden går Eidar nu ifrån att ha olika telefon- och öppettider för till exempel frågor angående, besiktning, felanmälan eller störningsanmälan. Med En väg in kan ni från och med 13 februari ställa alla era frågor till oss vid ett och samma tillfälle. Om ditt ärende behöver besvaras av någon annan internt på Eidar, säkerställer vi att det förmedlas på ett säkert sätt och du kan enkelt följa ärendet via mina sidor. Med nya Mina sidor kan du också enkelt själv anmäla ett fel eller ställa en fråga dygnet runt.

- Jag har goda förhoppningar om att våra hyresgäster och bostadssökande ska uppleva en ordentligt förbättrad service när Eidar har En väg in, och jag är säker på att det kommer att påverka boupplevelsen positivt för våra kunder, säger Evelina Prins, avdelningschef Kundservice.

Förberedelserna för att införa En väg in har pågått under en längre tid. Bobutiken på Eidar Center har byggts om för att ni som kunder ska få bästa möjliga service när ni besöker Eidar, och Mina sidor har fått nytt utseende för att förbättra upplevelsen för er som väljer att göra era ärenden digitalt. Med nya Mina sidor kan ni lättare följa vad som händer med era ärenden dygnet runt. Eidar har också infört ett nytt fastighetssystem med bättre stöd för ärendehantering som underlättar för personalen att ta hand om era ärenden på ett mer effektivt sätt.

Eidars nya öppettider med En väg in

Oavsett vad ni har för ärende är Eidars telefon- och öppettider från och med 13 februari:

Måndag – Torsdag 8 - 16.30
Fredag 8 - 13

Telefonnumret är precis som tidigare 0520-877 00.

Mina sidor har öppet dygnet runt

På eidar.se/mina-sidor kan ni göra de flesta av era ärenden dygnet runt.

Vid akuta ärenden

Vid akuta ärenden som inte kan vänta tills Eidar öppnar, ringer ni 0520-877 99. Ert samtal tas emot av SOS larmcentral som ser till att ni får rätt hjälp för just ert ärende.

 

Publicerad 2023-02-02