Hur är det att bo hos Eidar under coronapandemin?
Vi finns till för våra hyresgäster. Därför ber vi om deras synpunkter och åsikter med jämna mellanrum. Nu är det dags att följa upp höstens digitala hyresgästundersökning om vår coronahantering. Precis som i höstas skickas undersökningen digitalt ut till samtliga hushåll digitalt.
Resultatet från höstens undersökning pekade på några saker hyresgästerna tyckte vi kunde bli bättre på, men också många saker de var nöjda med. Under hela coronapandemin har vårt fokus på Eidar varit att skydda hyresgäster och personal, minska smittspridning och samtidigt upprätthålla en god service. En utmaning som har krävt nya lösningar, corona-anpassade flyttdagar, bointroduktion utomhus, tidsbokning av besök på Eidar Center och regelbunden desinficering av kontaktytor i trapphus, tvättstugor och soprum i våra bostadsområden.
I juni är det dags för en ny undersökning och Eidar ser gärna att så många tar chansen att svara på enkäten. Hyresgästernas röster är viktiga för bolagets utveckling och resultatet av undersökningarna blir underlag för olika förbättringsåtgärder. Undersökningen kommer att pågå till den 22/6.
Publicerad 2021-06-02