Saknar du information från Eidar?
Från 1 maj får du information kopplat till ditt boende via e-post och Mina sidor i stället för på papper i brevlådan, därför är det viktigt att vi har rätt kontaktuppgifter till dig.
Vid akuta ärenden och när vi ska in i lägenheterna i ditt kvarter för att utföra arbeten kommer du att få en påminnelse via sms. I övrigt så kommer informationen som e-post och Mina sidor meddelande.
Stämmer dina kontaktuppgifter?
Kontrollera att vi har rätt e-postadress och telefonnummer till dig på Mina sidor under Konto - Mina uppgifter. Det är kontaktuppgifterna som står där som vi använder när vi försöker nå dig med information.
Två skäl: miljön och boupplevelsen
Det finns framför allt två skäl till att vi gått över till att skicka information via e-post och Mina sidor: miljön och din boupplevelse.
Miljöarbete är viktigt för Eidar, som ligger i absoluta toppen bland Sveriges allmännyttiga bostadsbolag vad gäller klimatsmart arbete. Av miljöskäl vill vi spara ner på pappret. Vi vill samtidigt förbättra din boupplevelse. Tiden som Eidars fastighetsvärdar idag lägger på att dela ut information på papper i brevinkast och postlådor planerar vi att i stället lägga på att åtgärda felanmälningar samt kontrollera och sköta om fastigheterna. Det tror vi på Eidar skapar mer värde för dig som hyresgäst.
Lättare att översätta
En annan fördel när informationen är digital är att det blir enklare för dig att översätta om du behöver informationen på ett annat språk. Du kan kopiera texten eller sidan och använda verktyg som exempelvis Google Translate för att översätta den.
.
Publicerad 2023-05-10