Hoppa till huvudinnehållet Hoppa till huvudmeny
nätverkskabel

Störningar i tjänster via bredbandet under vecka 39-40

Under veckorna 39-40 kommer ett stort arbete med att flytta Open Universe bredbands och tv-tjänster till en ny teknisk plattform genomföras. Detta innebär att du under en förmiddag kan uppleva störningar i bredbandet.

Alla avtal och tjänster för bredband, telefoni och TV flyttas över automatiskt, du som kund behöver inte göra någonting.

För att se exakt vilken dag du påverkas kan du gå in på denna sidan som kommer att hållas uppdaterad och aktuell när arbete sker på våra olika adresser. https://www.openuniverse.se/plattformsbyte-i-trollhattan/

Under den dagen flytten sker på din adress kan du uppleva störningar och avbrott i dina bredbandstjänster. Om du inte fått dina tjänster att fungera som de ska efter att flytten har skett, prova att starta om din utrustning. Det gör du enklast genom att:

  1. Dra ur strömkabeln ur din tjänstefördelare, TV-box och telefonidosa
  2. Vänta 10 sekunder
  3. Sätt därefter i strömkabeln igen

Om dina tjänster så som bredband, telefoni och/eller TV fortfarande inte fungerar efter klockan 16.00 och efter att utrustningen startats om, felanmäler du berörd tjänst till Open Universe migreringskundtjänst på telefonnummer 0771 - 660 570. Öppettider klockan. 08.00-19.00

De närmsta två veckorna innan arbetet ska ske på din adress kommer du inte att kunna beställa nya tjänster via Open Universe. När din adress har flyttats över kan du beställa tjänst via deras portal openuniverse.se/bestall-tjanster Där finner du alla våra olika tjänsteleverantörer som erbjuder bredband, TV och telefoni, du gör dina val utifrån dina behov. Önskar du hjälp med din beställning kontakta deras kundtjänst på 0770-82 55 55.

Publicerad 2023-09-13